
OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA W WARSZTATACH
- 1 Zgłoszenie udziału
- Niniejsze warunki stanowią integralną część Umowy o udział w Warsztatach AVANT SCHOOL.
- Zgłoszenie udziału w Warsztatach następuje z chwilą przesłania drogą elektroniczną na adres email szkola@avantschool.plzgłoszenia do organizatora Warsztatów, którym jest AVANT MANAGEMENT Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KRS 0000898179). Zawarcie Umowy następuje pod warunkiem otrzymania potwierdzenia rezerwacji przez Klienta od Organizatora i dokonania pełnej opłaty ustalonej z organizatorem przez Klienta.
- Uczestnikiem Warsztatów jest osoba lub osoby wskazane w Umowie zawartej z Organizatorem.
- Klient chcąc skutecznie zawrzeć Umowę z Organizatorem zobowiązany jest po otrzymaniu potwierdzenia o rezerwacji bez dodatkowego wezwania do wpłaty całej Opłaty związanej z udziałem w Warsztatach, przy czym za datę zapłaty całości uważa się datę wpływu środków pieniężnych na konto bankowe Organizatora.
- W przypadku braku dokonania zapłaty przez Klienta całej Opłaty ustalonej w Umowie z Organizatorem w terminie 2dni od uzyskania potwierdzenia rezerwacji przyjmuje się, że Klient zrezygnował z udziału w Warsztatach i jego zgłoszenie oraz rezerwacja zostają anulowane.
- 2 Zmiany ceny, odwołanie Warsztatów
- Klient po uiszczeniu Opłaty określonej w Umowie z Organizatorem, może dokonać zmian warunków Umowy w ten sposób, że może wskazać w miejsce osoby pierwotnie wskazanej jako Uczestnik Warsztatów inną osobę. Powyższe nie może jednak nastąpić później niż na 1 dzień kalendarzowy przed terminem rozpoczęcia Warsztatów.
- W związku ze złożeniem oświadczenia o zmianę Umowy Klient może zostać obciążony kosztami obsługi zmiany, które zostaną obliczone przez Organizatora stosownie do poniesionych nakładów pracy i wydatków.
- Organizatorzastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy z Klientem w przypadku:
- zbyt małej liczby Uczestników Warsztatów, jeśli warunek ten został określony w ofercie lub przy zawieraniu Umowy,
- siły wyższej, przy czym pod pojęciem siły wyższej rozumiane jest zdarzenie zewnętrzne, nadzwyczajne i niemożliwe do zapobieżenia, takie jak m.in. strajki, katastrofy naturalne, wojna, stan klęski żywiołowej, ataki hackerskie, lock down.
- Jeżeli z przyczyn niezależnych od Organizatora Warsztaty nie będą mogły odbyć się w miejscu pierwotnie dla nich ustalonym Organizator zobowiązuje się zapewnić miejsce o równoważnym standardzie oraz o zbliżonej lokalizacji względem pierwotnego miejsca.
- 3 Rezygnacja z imprezy, opłaty, potrącenia
- Klient może odstąpić od Umowy przed rozpoczęciem Warsztatów wyłącznie w przypadku zaktualizowania się przesłanek przewidzianych w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa. O ile powyższe przepisy nie stanowią inaczej, oświadczenie o odstąpieniu od Umowy powinno zostać złożone Organizatorowi w formie pisemnej i powinno wskazywać podstawę prawną i faktyczną odstąpienia.
- W przypadku, gdyby Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z przyczyn niezależnych od Organizatora, wówczas Organizator zastrzega sobie prawo zatrzymania kwot stanowiących równowartość kosztów i wydatków powstałych po stronie Organizatora w związku z odstąpieniem od Umowy przez Klienta oraz w związku z przygotowaniem do zrealizowania Umowy. Organizator wskazuje, że w przypadku odstąpienia na krócej jak 21 dni przed Warsztatami koszty i wydatki o których mowa w zdaniu powyżej mogą wynieść do 90 % uiszczonej Opłaty, a na krócej jak 14 dni przed Warsztatami mogą wynieść do 100 % uiszczonej Opłaty.
- Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi. Z uwagi na to, że w Umowie pomiędzy Klientem a Organizatorem oznaczono dzień Warsztatów należy przyjąć, że zasada opisana w zdaniu poprzednim ma zastosowanie i Klient nie może odstąpić od Umowy w oparciu o postanowienia powyższej ustawy.
- Klient może zostać obciążony obowiązkiem naprawienia wszelkich szkód, w tym kosztami i wydatkami Organizatora, które powstaną w związku z działaniami lub zaniechaniami Klienta lub zgłoszonych przez niego Uczestników Warsztatów, w tym z tytułu niepojawieniem się Uczestnika, którego Klient zgłosił do udziału w Warsztatach, w miejscu, dacie i o godzinie ustalonej jako rozpoczęcie Warsztatów.
- Klient może zostać obciążony obowiązkiem naprawienia wszelkich szkód, w tym kosztami i wydatkami Organizatora, które powstaną w związku z tym, że udział w Warsztatach Uczestnika lub Uczestników nie jest możliwy lub nie może być kontynuowany z uwagi na ujawnienie okoliczności pierwotnie zatajonych przed Organizatorem lub niewskazanych Organizatorowi przez Klienta lub Uczestnika, a także z uwagi na działania lub zaniechania uzasadniające usunięcie Uczestnika lub Uczestników z warsztatów.
- W przypadku wystąpienia okoliczności losowych niezależnych od Uczestnika wskazanego przez Klienta w Umowie z Organizatorem uniemożliwiających Uczestnikowi wzięcie udziału w Warsztatach w terminie wskazanym w Umowie, Uczestnik za zgodą Organizatora z zastrzeżeniem o którym mowa w punkcie 7 poniżej i po uregulowaniu różnicy w Opłaciewynikającej z dodatkowych kosztów Organizatora, może wziąć udział w Warsztatach organizowanych w innym terminie przez Organizatora. W takim przypadku jednak pierwszeństwo uczestnictwa przysługuje uczestnikom, którzy zawarli Umowę z Organizatorem na udział w danej edycji Warsztatów.
- Możliwość o której mowa w punkcie 6 powyżej przysługuje Uczestnikowi wyłącznie jeden raz i wymaga od Uczestnika poinformowania Organizatora o braku możliwości uczestnictwa w pierwotnym terminie Warsztatów nie później niż na 2 dni przed rozpoczęciem Warsztatów.
- 4 Realizacja Warsztatów
- Organizator odpowiedzialny jest za przebieg Warsztatów zgodnie z programem, z tym, że nie uznaje się za wadę zmianę kolejności poszczególnych punktów programu oraz niewielkie korekty wynikające z przyczyn niezależnych od Organizatora.
- Klientowi i Uczestnikom nie przysługuje odszkodowanie oraz zadośćuczynienie w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Umowy, jeżeli:
- winę za powyższe ponosi Klient,
- winę za powyższe ponosi Uczestnik zgłoszony przez Klienta,
- winę za niezgodność ponosi osoba trzecia, niezwiązana z wykonywaniem usług objętych Umową z Organizatorem, a niezgodności nie dało się przewidzieć lub uniknąć,
- niezgodność została spowodowana nieuniknionymi i nadzwyczajnymi okolicznościami.
- Wyłączenie odpowiedzialności odszkodowawczej i związanej z zadośćuczynieniem nie wyłącza obowiązku udzielenia w miarę możliwości pomocy przez Organizatora Klientowi i Uczestnikom. W sytuacji, gdy Klient lub Uczestnik znalazł się w trudnej sytuacji na skutek swoich działań lub zaniechań wówczas może to wiązać się z obowiązkiem zapłaty przez Klienta kosztów i wydatków poniesionych przez Organizatora w związku z udzielaniem pomocy.
- Klient oraz Uczestnicy powinni współpracować z Organizatorem w zakresie potrzebnym do prawidłowego wykonania Umowy. W szczególności Klient i Uczestnicy powinni niezwłocznie informować Organizatora o niezgodnościach z Umową oraz powinni niezwłocznie udzielać Organizatorowi informacji potrzebnych do prawidłowego wykonania Umowy.
- Klient i Uczestnik powinni spełniać wymogi zdrowotne dla uczestnictwa w Warsztatach, w związku z tym Organizator powinien zostać przed rozpoczęciem Warsztatów poinformowany o wszelkich schorzeniach lub problemach Klientów i Uczestników, które mogłyby mieć wpływ na przebieg Warsztatów lub na innych Uczestników.
- Organizator niebędzie dokonywał zwrotu wartości świadczeń, które nie zostały w części lub w całości wykorzystane z przyczyn leżących po stronie Klienta, Uczestnika lub Uczestników zgłoszonych przez Klienta.
- Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania regulaminów oraz innych przepisów obowiązujących w miejscu przeprowadzania Warsztatów.
- Uczestnicy odpowiadają za szkody powstałe z ich winy. Uczestnik powinien niezwłocznie naprawić szkody, z tym, że za szkody wyrządzone przez osoby niepełnoletnie odpowiadają ich Rodzice albo Prawni opiekunowie.
- 5
Kwestie związane z reklamacjami
- Jeżeli Klient lub Uczestnik w trakcie realizacji Umowy stwierdzą, że Umowa nie jest wykonywana w całości lub części albo jest nienależycie wykonywana, to wówczas należy niezwłocznie (nie później jak w terminie 24 godzin od ujawnienia danej okoliczności, a w sytuacjach nagłych jeszcze wcześniej celem zminimalizowania szkód oraz celem potwierdzenia naruszeń) zawiadomić o tym Organizatora w formie pisemnej lub w formie komunikacji elektronicznej.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane umożliwiające identyfikację zgłaszającego reklamacje,
- przedmiot reklamacji,
- wskazanie niezgodności,
- określenie żądań,
- dane umożliwiające przesłanie odpowiedzi na reklamację.
- Wykładowca, instruktor, przedstawiciel działu sprzedaży lub obsługi nie są uprawnieni do uznawania roszczeń osoby składającej reklamacje. Osobami uprawnionymi do składania wiążących oświadczeń są osoby uprawnione do reprezentacji Organizatora i ujawnione w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
- Odpowiedź na prawidłowo złożoną reklamacje zostanie przekazana w postaci papierowej lub za pomocą wiadomości email stosownie do okoliczności, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem.
- Konsumenci mogą uzyskać pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w zakresie sporu między nimi a Organizatorem zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- 6 Postanowienia końcowe
- Kopia niniejszych warunków przesłana zostanie na adres poczty elektronicznej Klienta.
- Wszelkie zmiany w niniejszych warunkach wchodzą w życie z chwilą poinformowania o nich przez Organizatora, z tym, że zmiany nakładające na Klientów lub Uczestników dodatkowe obowiązki nie będące konsekwencją zmiany obowiązujących przepisów prawa wymagają wcześniejszego uzyskania zgody Klienta.